De miéééért?

Vigyázat! Szókimondó tartalom, méregzöld meggyőződés.

De miért állnak a törvények felett a raliversenyek szervezői?

2021. május 28. 15:35 - Hevesimarci

Szimpátiával vegyülő kételkedés, némi hitetlenkedéssel fűszerezve. Nagyjából így foglalnám össze érzésemet Gyöngyös és térségének országgyűlési képviselője, Horváth László, a NER tahó és gátlástalan politikusbűnöző mezőnyéből bizonyosan messze kiemelkedő személye és gesztusai ügyében.

Horváth László a Fidesz egyik nagy veteránja. A rossz nyelvek szerint még nyakkendőt is ő tanított meg kötni Orbán Viktornak. Volt már minden a Fideszben. Gazdasági igazgatótól kormánymegbízotton át szürke eminenciásig, szóvivőig és mezei választókerületi elnök-országgyűlési képviselőig tényleg minden.

Gondolom minden, ami akart lenne - és valószínűleg sok minden, ami nem.

Horváth köztudottan lelkes és őszintén állatszerető, a természetet tisztelő magánember. Abban a pártban, amely engedélyezte, hogy élő malacokon végezzenek lőgyakorlatot a katonák. És annak a kormánynak a hűséges támogatójaként, amelynek kegyetlen gazdaságpolitikája révén lassan Magyarországon több a vágóhíd, mint a templom.

Horváth László évek óta küzd a térségében lévő - egyébként Bajnai kormánya alatt bezárt - Bátonyterenye-Kál-Kápolna vasútvonal újranyitásáért, valamint a kőszállítás közútról vasútra tételéről. Annak a pártnak és kormánynak a hűséges alattvalójaként, amelynek bukott főpolgármestere, Tarlós István a koronavírus-járvány alatt mocskos, sunyi módon újabb szárnyvonalakat záratott be - nem mellesleg a MÁV jól fizetett vezetőjeként. És annak a közlekedéspolitikának a lelkes támogatójaként, amely rászabadította hazánkra Európa kamionforgalmát, és lényegében semmit nem tett azért, hogy ez a fajta árutranzit a környezetet, a természetet és nem utolsó sorban az embereket kímélve vasúton haladjon át hazánkon.

Horváth lelkes természetvédő és faültető, abban a választókörzetben, ahol a Visontai Hőerőmű még mindig üzemel, és ahol azzal hülyítik a választókat - meg az Európai Uniót - hogy gázüzemmel korszerűsítik ezt a még talán Paksnál is pusztítóbb ipari szörnyet.

Horváth László ráadásul néhány héttel ezelőtt olyat tett, amit nagyon régóta az összes sunnyogó beszari kormánypárti és ellenzéki politikus közül senki nem mert szinte évtizedek óta megtenni. Komoly kritikát fogalmazott meg az Eger Rally pusztításával kapcsolatban. Természetesen azt ő sem meri kimondani, hogy ezt az egészet egyszerűen meg kellene tiltani. De valahogy úgy fogalmaz, hogy nem fordulhat elő többé, hogy a versenyszervezők figyelmen kívül hagyják a lakosság érdekeit és szempontjait.

(Talán mondanom sem kell: mindezt persze egy olyan kormány hűséges és feltétlen támogatójaként teszi, amely kormány eltávolította tagjai közül egyik legrégebbi, legtekintélyesebb és talán legfelkészültebb politikusát, Dr. Illés Zoltánt, aki - sok minden más mellett - államtitkársága alatt nem engedett a természet és az emberek védelmének szempontjait figyelmen kívül hagyó autóversenyt rendezni.)

Horváth László most rácsodálkozott, hogy a raliversenyek szervezői simán megengedik maguknak, hogy telibe leszarják a versenyeken érintett települések lakóit, polgármestereit, nyugalmukat, biztonságukat.

Szimpátia, kétkedés. Valóban ezek az ellentétes érzések munkálnak bennem, hiszen nehezen tudom elképzelni, hogy a Fidesz egyik legtájékozottabb, politikailag legbeágyazottabb veteránja ne tudná, hogy kik is a magyar autósport valódi teljhatalmú urai. Akik bizony pont telibe szarják a Mátra kistelepüléseinek lakóik, polgármestereit, természeti értékeit.

De ha esetleg mégis így van: Horváth László nem tudja, valójában kiket is kritizál, nos, akkor egy kis összefoglaló arról, kik is diktálják a magyar autósport környezetpusztító itinerét.

Oláh Gyárfás a Nemzeti Autósport Szövetség elnöke, Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, Nyíregyháza országgyűlési képviselője élettársa. Nélküle nincsen rali, ő dönt, ő szar le szabadon minden természetvédelmi szempontot. Természetesen a természetvédelem és az emberek nyugalmának leszarásában komoly, befolyásos partnerei is vannak. Mint ismeretes, a NER és a korábbi szocialista bűnöző elit számos tagja, vagy éppen családtagjaik, üzlettársaik raliznak.

De raliversenyek rendszeres indulója Öry Tamás, Seszták Miklós korábbi üzlettársa, akinek jelenleg Szijjártó Sarolta - a külügyminiszter testvére - a felesége. Vagy például hírhedt raliversenyeken bénázó pénzégető Salgótarján szocialista polgármestere is. (Egyébként ő az a politikai szarházi, aki rendeletben tiltatta meg, hogy a jóérzésű, állatszerető emberek ételt vigyenek a kóbor állatoknak, és több százezer forintos bírsággal fenyeget olyan jobbára idős embereket, akik a lelkiismeretükre hallgatva ezt mégis megteszik.)

Szóval Horváth László képviselő úr - ha esetleg nem tudta volna - itt egy a vadászlobbihoz hasonlóan erőszakos és befolyásos, nyomokban levitézlett komcsikat is tartalmazó, de mára alapvetően NER-alapú mindent leszaró buliról van szó.

A rali ráadásul politikailag is egy nehéz ügy - nem véletlen, hogy Horváth Lászlón kívül nem nagyon merészelt senki "beleokoskodni" ebbe a rendkívül drága prolivircsaftba. A raliversenyeknek ugyanis kétségtelenül van egy országosan néhány tízezres, rendkívül hangos és erőszakos rajongótábora - akikkel szemben sokszázezer csendes, meghunyászkodó, a kellemetlenségeket és pusztítást tűrő polgár áll. A politikusok azonban rendre a hangjukat hallató kemény magnak beszélnek, akik tapsolnak ahhoz is, hogy városok, falvak esetenként az adófizetők közpénzeivel tömik ki ezt a valódi sportértéket csak nyomokban tartalmazó, áfacsalástól és más gazdasági bűncselekményektől súlyosan fertőzőtt "sportágat."

Amelynek napjai szerencsére várhatóan meg vannak számlálva, hiszen a valódi autósportélményt ma már tökéletesen hozni lehet elkerített, zárt pályán. legyen szó akár rallycrossról, terep- és pályamotorversenyekről, vagy a gyorsasági autós szakágak valamelyikéről.

Ez a helyzet dióhéjban, képviselő úr: tessen kormánya és frakciója tagjaihoz fordulni, hogy autósportnak nevezett mulatkázásuk közepette a jövőben szarják le egy kicsit kevésbé a Mátra valóban csodálatos természeti és épített környezetben fekvő falvait.

Vagy esetleg tessenek újra környezetvédelmi államtitkárt tartani, aki majd elvégzi az ilyen és ehhez hasonló piszkos munkát - annak érdekében, hogy nagyobb tisztaság maradjon.

eger_rally.jpg

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://demieeert.blog.hu/api/trackback/id/tr1016574786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bolhalovas 2021.05.30. 16:13:22

A tisztelt szerzőnek úgy látszik, fogalma sincs, hogy mi is az a rali. Mert ha lenne, nem emlegetné a zárt pályákat, mint lehetőséget. Eszerint a felfogás szerint az országúti kerékpárosok is körözzenek inkább a Hungaroringen?
Az adócsalós résszel egyetértek, napjainkra már valóban szinte csak erről szól ez a szakág (is) hazánkban. De erre nem az a megoldás, hogy tiltsuk be az egészet, kitolva teljes mértékben a rajongókkal...
A hegyiversenyeknek és a ralinak nálunk több, mint 50 éves múltja van, de úgy látszik mára már ez is zavar egyeseket. A természetben való autóversenyzésnek tőlünk nyugatabbra (Svájc, Ausztria, Németország, Anglia, stb.) sokkal nagyobb kultusza van. És érdekes módon ott nem háborognak, pedig ők elvileg sokkal zöldebbek, mint mi.

nagyfeszültség 2021.05.30. 16:42:50

@bolhalovas: Tévedsz. Svájcban tiltva van mindenfajta autóversenyzés.

DuEn_hu 2021.05.31. 00:35:08

@nagyfeszültség: Ugyan nem releváns, de kb. két perc volt utánajárni:
A legutóbbi rally bajnoki futam most hétvégén volt Svájcban (Rallye du Chablais), 64 páros indult.
Itt a bajnokság idei tervezett naptára: swissrally.ch/saison-en-cours/

bolhalovas 2021.05.31. 10:22:18

@nagyfeszültség: Ha elolvastad volna a forrást is a Wikin, rájönnél, hogy ez nem igaz: www.fedlex.admin.ch/eli/cc/1959/679_705_685/de#a52
De biztos a svájciak tudják rosszul. :D motorsport.ch/de/autosport/rennkalender

Mechanix 2021.05.31. 15:01:16

Ki ez a hülye?
Valami játékát meg nem kapott, vagy a játékból kigolyózott síró óvodás művel ilyet!
A baj nem új keletű, de kevés cideszes van(még) benne...
Sűrűsödnek a viharfelhők az MNASZ háza táján. Május elején a Magyar Gyorsulási Szövetség kért felszámolást. Konkrétan 12-13 éve vívnak a bíróságon egymás ellen. Az MNASZ a Sporttörvény által felruházott jogait szeretné érvényesíteni, de annak általában egy elzárt magánterület kapujánál vége is van. Az MGYSZ pedig sok sportágat a sajátjának szeretne tudni. Továbbá nehezményezik , hogy az MNASZ egyszerűen ’lenyúlta’ ezeket tőlük. Újabb beadványukban már az MNASZ 2019. januári közgyűlésén történteket sérelmezte az MGYSZ. Izzadhatnak az MNASZ-es jogászok!
Nem sokkal később pedig a Rally2 csoportban versenyzők nagy része közölte , hogy nem kíván versenyezni, az MNASZ által kiírt, következő, Salgó Rally-n. A ralisok a szinte embertelen körülményekre, az irgalmatlan sok nevezési díjra és az azért kapott szinte semmi ’szolgáltatásra’ panaszkodtak. Veszélyes, kicsi szervízparkok, hatalmi tébolytól megveszett tisztségviselők, pökhendi nemtörődöm tájékoztatás, lefaragott versenytávok, verseny közben sima szakasszá váló gyorsasági szakaszok elvették a kedvüket a versenyzéstől. Elég beszédes tény, hogy a Rali Szakági Bizottság több tisztségviselője hirtelen mondott le, ott betöltött pozíciójáról.
Más sportágakból is érkeznek félve kimondott hírek. A tisztségviselők hivatali hatalmukkal való visszaéléseikről, a szakmaiatlan vitákról a versenyzőkkel, az alájuk beosztott sportbírókkal, rendezőkkel. Sokan keresetkiegészítésként vállalták ezt a munkát, a szabad idejük rovására. Ezt azonban sok szervező és tisztségviselő nem értékeli. A versenyek végén szembesülniük kell azzal a ténnyel is, hogy a valós, megdolgozott munkabérük egy része sikkasztás áldozata lett. Kevesebb munkaórát számolnak el, azt is ’megadóztatva’ fizetik ki, holott utánuk semmit nem fizetnek, de ritka kivételek vannak. Ettől jópár szervezőnek és tisztségviselőnek hízik a zsebe. Eltűnt gépkönyveztetési pénzekről, ilyen-olyan díjakról, költségtérítésekről ne is beszéljünk. Az Autós Technikai Bizottságban dolgozókat is hasonló atrocitás éri. Érdemes lenne tenni valamit, mert ha a sportbírók felállnak és nem mennek az adott versenyre, azt nem tudják megrendezni! Továbbiakban pedig közeleg a Forma-1 és betétversenyei a Hungaroringen… Azt pedig már nemzetgazdasági bevételi forrásként is számon tartják.
Szóval elég csúnya lebőgés lehetne belőle és az MNASZ-t a magyar állammal együtt hiteltelenné tenné a nemzetközi autós sportvilágban is.

www.civilhetes.net/megszuntetheti-a-birosag-a-magyar-nemzeti-autosport-szovetseget?fbclid=IwAR1UBPDCRDztLUJg-TGEirF_KuSofwuJcRWWrUOWVRe4P52Y77Nr07U8W4g
süti beállítások módosítása