Szimpátiával vegyülő kételkedés, némi hitetlenkedéssel fűszerezve. Nagyjából így foglalnám össze érzésemet Gyöngyös és térségének országgyűlési képviselője, Horváth László, a NER tahó és gátlástalan politikusbűnöző mezőnyéből bizonyosan messze kiemelkedő személye és gesztusai ügyében.
Horváth László a Fidesz egyik nagy veteránja. A rossz nyelvek szerint még nyakkendőt is ő tanított meg kötni Orbán Viktornak. Volt már minden a Fideszben. Gazdasági igazgatótól kormánymegbízotton át szürke eminenciásig, szóvivőig és mezei választókerületi elnök-országgyűlési képviselőig tényleg minden.
Gondolom minden, ami akart lenne - és valószínűleg sok minden, ami nem.
Horváth köztudottan lelkes és őszintén állatszerető, a természetet tisztelő magánember. Abban a pártban, amely engedélyezte, hogy élő malacokon végezzenek lőgyakorlatot a katonák. És annak a kormánynak a hűséges támogatójaként, amelynek kegyetlen gazdaságpolitikája révén lassan Magyarországon több a vágóhíd, mint a templom.
Horváth László évek óta küzd a térségében lévő - egyébként Bajnai kormánya alatt bezárt - Bátonyterenye-Kál-Kápolna vasútvonal újranyitásáért, valamint a kőszállítás közútról vasútra tételéről. Annak a pártnak és kormánynak a hűséges alattvalójaként, amelynek bukott főpolgármestere, Tarlós István a koronavírus-járvány alatt mocskos, sunyi módon újabb szárnyvonalakat záratott be - nem mellesleg a MÁV jól fizetett vezetőjeként. És annak a közlekedéspolitikának a lelkes támogatójaként, amely rászabadította hazánkra Európa kamionforgalmát, és lényegében semmit nem tett azért, hogy ez a fajta árutranzit a környezetet, a természetet és nem utolsó sorban az embereket kímélve vasúton haladjon át hazánkon.
Horváth lelkes természetvédő és faültető, abban a választókörzetben, ahol a Visontai Hőerőmű még mindig üzemel, és ahol azzal hülyítik a választókat - meg az Európai Uniót - hogy gázüzemmel korszerűsítik ezt a még talán Paksnál is pusztítóbb ipari szörnyet.
Horváth László ráadásul néhány héttel ezelőtt olyat tett, amit nagyon régóta az összes sunnyogó beszari kormánypárti és ellenzéki politikus közül senki nem mert szinte évtizedek óta megtenni. Komoly kritikát fogalmazott meg az Eger Rally pusztításával kapcsolatban. Természetesen azt ő sem meri kimondani, hogy ezt az egészet egyszerűen meg kellene tiltani. De valahogy úgy fogalmaz, hogy nem fordulhat elő többé, hogy a versenyszervezők figyelmen kívül hagyják a lakosság érdekeit és szempontjait.
(Talán mondanom sem kell: mindezt persze egy olyan kormány hűséges és feltétlen támogatójaként teszi, amely kormány eltávolította tagjai közül egyik legrégebbi, legtekintélyesebb és talán legfelkészültebb politikusát, Dr. Illés Zoltánt, aki - sok minden más mellett - államtitkársága alatt nem engedett a természet és az emberek védelmének szempontjait figyelmen kívül hagyó autóversenyt rendezni.)
Horváth László most rácsodálkozott, hogy a raliversenyek szervezői simán megengedik maguknak, hogy telibe leszarják a versenyeken érintett települések lakóit, polgármestereit, nyugalmukat, biztonságukat.
Szimpátia, kétkedés. Valóban ezek az ellentétes érzések munkálnak bennem, hiszen nehezen tudom elképzelni, hogy a Fidesz egyik legtájékozottabb, politikailag legbeágyazottabb veteránja ne tudná, hogy kik is a magyar autósport valódi teljhatalmú urai. Akik bizony pont telibe szarják a Mátra kistelepüléseinek lakóik, polgármestereit, természeti értékeit.
De ha esetleg mégis így van: Horváth László nem tudja, valójában kiket is kritizál, nos, akkor egy kis összefoglaló arról, kik is diktálják a magyar autósport környezetpusztító itinerét.
Oláh Gyárfás a Nemzeti Autósport Szövetség elnöke, Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, Nyíregyháza országgyűlési képviselője élettársa. Nélküle nincsen rali, ő dönt, ő szar le szabadon minden természetvédelmi szempontot. Természetesen a természetvédelem és az emberek nyugalmának leszarásában komoly, befolyásos partnerei is vannak. Mint ismeretes, a NER és a korábbi szocialista bűnöző elit számos tagja, vagy éppen családtagjaik, üzlettársaik raliznak.
De raliversenyek rendszeres indulója Öry Tamás, Seszták Miklós korábbi üzlettársa, akinek jelenleg Szijjártó Sarolta - a külügyminiszter testvére - a felesége. Vagy például hírhedt raliversenyeken bénázó pénzégető Salgótarján szocialista polgármestere is. (Egyébként ő az a politikai szarházi, aki rendeletben tiltatta meg, hogy a jóérzésű, állatszerető emberek ételt vigyenek a kóbor állatoknak, és több százezer forintos bírsággal fenyeget olyan jobbára idős embereket, akik a lelkiismeretükre hallgatva ezt mégis megteszik.)
Szóval Horváth László képviselő úr - ha esetleg nem tudta volna - itt egy a vadászlobbihoz hasonlóan erőszakos és befolyásos, nyomokban levitézlett komcsikat is tartalmazó, de mára alapvetően NER-alapú mindent leszaró buliról van szó.
A rali ráadásul politikailag is egy nehéz ügy - nem véletlen, hogy Horváth Lászlón kívül nem nagyon merészelt senki "beleokoskodni" ebbe a rendkívül drága prolivircsaftba. A raliversenyeknek ugyanis kétségtelenül van egy országosan néhány tízezres, rendkívül hangos és erőszakos rajongótábora - akikkel szemben sokszázezer csendes, meghunyászkodó, a kellemetlenségeket és pusztítást tűrő polgár áll. A politikusok azonban rendre a hangjukat hallató kemény magnak beszélnek, akik tapsolnak ahhoz is, hogy városok, falvak esetenként az adófizetők közpénzeivel tömik ki ezt a valódi sportértéket csak nyomokban tartalmazó, áfacsalástól és más gazdasági bűncselekményektől súlyosan fertőzőtt "sportágat."
Amelynek napjai szerencsére várhatóan meg vannak számlálva, hiszen a valódi autósportélményt ma már tökéletesen hozni lehet elkerített, zárt pályán. legyen szó akár rallycrossról, terep- és pályamotorversenyekről, vagy a gyorsasági autós szakágak valamelyikéről.
Ez a helyzet dióhéjban, képviselő úr: tessen kormánya és frakciója tagjaihoz fordulni, hogy autósportnak nevezett mulatkázásuk közepette a jövőben szarják le egy kicsit kevésbé a Mátra valóban csodálatos természeti és épített környezetben fekvő falvait.
Vagy esetleg tessenek újra környezetvédelmi államtitkárt tartani, aki majd elvégzi az ilyen és ehhez hasonló piszkos munkát - annak érdekében, hogy nagyobb tisztaság maradjon.